Het juryrooster Joure wordt z.s.m. geplaatst.

Hieronder staan de taken voor de teams die in Joure spelen. Als ieder team deze taakverantwoordelijkheid op zich neemt wordt het voor alle vrijwilligers een stuk gemakkelijker.

Zaalwacht:

Iedere wedstrijddag wordt de taak zaalwacht toegewezen aan een seniorenteam dat in Joure competitie speelt. Het aangewezen team zorgt voor een zaalwacht. Hoe dit geregeld wordt, of dat er op de speeldag meerdere zaalwachten zijn aangewezen is de verantwoordelijkheid van het aangewezen senioren team.

Taken zaalwacht:

  • Optreden als gastheer voor de scheidsrechter(s)*:
    • Ontvangen van de scheidsrechter(s).
    • De scheidsrechter(s) wegwijs maken in het zwembad.
    • De scheidsrechter(s) voorstellen aan de jurytafel.
    • De scheidsrechter(s) iets te drinken aanbieden.
  • Er zorg voor dragen dat het eerst en laatst spelende team de taken naar behoren uitvoert.
  • Toezicht houden dat de spelers en het publiek zich als waardige gast in het zwembad gedraagt.
  • Toezien dat er niet elders in het zwembad gezwommen wordt. SGHA huurt alleen het 25 meter bad.

* ditzelfde geldt voor meegereisde familieleden

Taken eerst spelende team :

  • Gereed maken van het wedstrijdbad:
    • Ophalen goals en beugels en deze op de juiste manier bevestigen. De goals hangen buiten.
    • Plaatsen van oranje pylonen op de twee meter lijnen (9e tegel) en een oranje pylon halverwege het bad.
    • Plaatsen van de groene pylonen op de vijf meter lijnen (op het vijf me- ter punt bevindt zich een putje voor een vlaggenlijn). De pylonen staan in de materiaal ruimte van AVENA.
    • Verleggen van de 25 meter lijn naar starblok 1.
    • Ophalen van drie wedstrijdballen voor de jeugd/dames en drie wedstrijdballen voor de heren. De ballen liggen in de materiaalruimte van Avéna.
    • Voor de wisselspelers wordt aan beide kanten van het bad een vijftal stoelen* klaargezet.
  • Klaarzetten jurytafel:
    • Klaarzetten twee tafels en vijf stoelen*. Tafels van het strandgedeelte van het zwembad gebruiken.
    • Klaarzetten jurytafelmaterialen: wedstrijdklok, vlaggen, fluit, pennen, stopwatches etc. Deze materialen bevinden zich in de kast in de materiaalruimte van Avéna.
  • Overig:
    • Plaatsen reclameborden sponsoren voor de jurytafel. Staan in de materiaalruimte van Avéna
    • Plaatsen stoelen* voor publiek.
    • Schoenhoesjes klaarzetten bij de kassa voor publiek. Kun je vragen aan het zwembadpersoneel.

Taken laatst spelende team:

  • Opruimen materialen van het wedstrijdbad:
    • Opruimen en –hangen van de goals en beugels op de daarvoor bestemde plaats buiten. o Opruimen drie oranje en twee groen pylonen in de EHBO ruimte.
    • Verlegen van de 25 meter lijn tussen startblok vijf en de hoge kant.
    • Opruimen wedstrijdballen (drie wedstrijdballen voor de jeugd/dames en drie wedstrijd-
    • ballen voor de heren) in de daarvoor bestemde container in de materiaalruimte van Avéna.
    • Opruimen stoelen* voor de wisselspelers.
  • Opruimen materiaal jurytafel:
    • Opruimen tafels en stoelen*. De tafels moeten weer op het strand gedeelte komen te staan.
    • Opruimen jurytafelmaterialen ( wedstrijdklok, vlaggen, fluit, pennen, stopwatches etc). De materialen worden opgeslagen in de kast in de materiaalruimte van Avéna.
  • Overig:
    • Opruimen reclameborden in de materiaalruimte van Avéna.
    • Opruimen stoelen* van publiek.
    • Schoenhoesjes verzamelen en in de doos bij de kassa deponeren. o Opruimen afval rond het zwembad.
    • Buitendeur bij de goals afsluiten.

* Wij gebruiken de stoelen die op stappels staan bij het koude bad.  De stoelen dienen ook weer op dezelfde manier teruggeplaatst te worden.